Datos personales

Mi foto
Llíria, València, Spain
Primer Premi de Prosa Literaria a l'Ajuntament de Llíria 2012 per "Les Campanes de Sabel·la". Primer Premi del Certamen de Narrativa breu de l'Ajuntament de Valencia 2006 per "Fumata Blanca". Segundo Premio Cartas de amor del Ayuntamiento de Valdemoro 2012 por "Hola y adios". Primer Premi Universitat Florida concurs La Rosa de Paper 2010 per "Les tutel·les d'Adelina". Segon premi de la fundació Sambori 2011 per "Els alacrans". Primer Premi en el concurs de contes no sexistes de l'Ajuntament de Llíria 2008 per "Nina la maxote".Primer Premi en el concurs de contes no sexites de l'Ajuntament de Llíria 2009 per "Tres eren tres". Premiats a l'Ajuntament de Llíria "Conilla blanca, conilla negra" 2004, "La figuera de Tonet" 2005, "Tonet i el gos" 2007, "Història de les dos Maries" 2007, "La montanya de Sant Miquel" 2008, "El primer dia de juliol" 2009, "La Consolota" 2009, "Ón aneu, d'ón veniu?" 2011, "L'assamblea de l'hort" 2011, "Mon tio Gorgó" 2012.

viernes, 4 de mayo de 2012

Por

Des de feia algun temps, massa potser, a Quino li aconsellaven que anara a visitar un psiquiatre.
Se´l deien els seus amics, se´l deien els seus familiars, se´l deien els seus companys de treball i ell no s'atrevia a prendre la decisió, pensava que no seria la solució per a remeiar la seua enfermetat, si és que es podia cridar enfermetat al que a ell li passava i és que Quino tenia por; bo, por precisament no era, el que Quino tènia, eren vàries pors o millor, moltes pors.
Tant van insistir que un dia va prendre la decisió d'intentar donar solució als seus mals. Va voler deixar-se aconsellar, cosa que no va ser fàcil: Tots i cada un creia conéixer el millor psiquiatre de la ciutat, tots i cada un tenien un parent o un amic que
 l’ havia tractat tal o qual doctor i li havia solucionat els seus problemes. Al final de tots els candidats aconsellats va triar u, quasi a l'atzar, i va concertar una visita per telèfon.
Quan va arribar a casa del doctor, va haver de reconéixer, que almenys tenia un gabinet   muntat amb gran luxe, una infermera la mar de guapa i simpàtica i la clínica la tenia en el carrer més cèntric de la ciutat. També, va reconéixer Quino, que la visita del doctor li anava a costar un ....Potosí.
Quan la infermera el va fer passar a la consulta del doctor, es va trobar amb un home ni massa jove ni massa vell, vestia una immaculada bata blanca, cabell llepat, barba ben rasurada i olent a colònia cara.
Va invitar a Quino a què s'assentara i li va preguntar  què era el que li passava i este li va dir:
- Doctor, tinc por, molta por.
El doctor li va aconsellar que es gitarà en el divan que tenia per a l'ocasió i que fóra comptant-li els seus pors, ell estaria al seu costat, assentat, escoltant-li, i Quino va començar així:
- Doctor, la meua dona, quan va al Corte Inglés, té el costum de robar. No, no crega vosté que roba trages! Ella, el que roba  algunes vegades son xicotetes coses: que si un mocador, que si unes mitges; jo he oïd que si l'agarren li faran un juí, haurà de pagar una multa, eixirà en els periòdics i fins potser la fiquen en la presó; jo estic espantat, tinc por, figure's que gran vergonya
També he de dir-li, que quan faig la declaració de la renda i pose les encreuaments en les caselles corresponents, tinc por. Por d'oblidar-me d'alguna cosa o d'equivocar-me de casella; vaig sentir dir a un amic meu, que a un amic seu, per equivocar-se li havien manat d'hisenda un requeriment i una multa amb recàrrec i tot per no haver pagat el que devia al moment oportú.
També li diré que quan vaig comprar el pis, fa a penes un any, a l'hora de fer l'escriptura, el constructor va voler que l’escripturàrem amb menys diners del què jo li havia pagat; per a estalviar-nos diners, va dir, també va dir que sempre es feia així.
Ai doctor, jo tinc por, m'han dit que açò és un frau a hisenda i que podrien manar-me a la presó o ... que se jo!
I que li vaig a dir de la jubilació; de la jubilació també tinc por; imagine's que quan m'arribe l'hora, en compte de seixanta-cinc anys siguen seixanta-set o setanta  i que hagen retallat la pensió o que faça falta cotitzar més anys per a poder cobrar-la; per això la jubilació també em fa por.
Els metges: els metges també em fan por; bo ells no precisament, la qual cosa em fa por és morir-me abans que m'atenga u. Figure's amb les llistes d'espera tan llargues que hi ha en la sanitat, si no és per a tindre por.
La justícia m'aterrix: tinc una por terrible als jutges.Vosté creurà que sóc un delinqüent?  No, però…vosté s’ha fixat en les noticies que donen respecte a ells en la premsa i la televisió? Jo crec que vist lo vist,  són més de témer que de fiar.
I ...  Ai doctor, doctor, doctor ! On està vosté, doctor? És que volia dir-li que també em dóna molta por... però que molta por, quedar-me sols i gitat en el divan de la consulta del psiquiatre.                 
                                                        24/05/10

No hay comentarios:

Publicar un comentario