Datos personales

Mi foto
Llíria, València, Spain
Primer Premi de Prosa Literaria a l'Ajuntament de Llíria 2012 per "Les Campanes de Sabel·la". Primer Premi del Certamen de Narrativa breu de l'Ajuntament de Valencia 2006 per "Fumata Blanca". Segundo Premio Cartas de amor del Ayuntamiento de Valdemoro 2012 por "Hola y adios". Primer Premi Universitat Florida concurs La Rosa de Paper 2010 per "Les tutel·les d'Adelina". Segon premi de la fundació Sambori 2011 per "Els alacrans". Primer Premi en el concurs de contes no sexistes de l'Ajuntament de Llíria 2008 per "Nina la maxote".Primer Premi en el concurs de contes no sexites de l'Ajuntament de Llíria 2009 per "Tres eren tres". Premiats a l'Ajuntament de Llíria "Conilla blanca, conilla negra" 2004, "La figuera de Tonet" 2005, "Tonet i el gos" 2007, "Història de les dos Maries" 2007, "La montanya de Sant Miquel" 2008, "El primer dia de juliol" 2009, "La Consolota" 2009, "Ón aneu, d'ón veniu?" 2011, "L'assamblea de l'hort" 2011, "Mon tio Gorgó" 2012.

jueves, 3 de mayo de 2012

Hola i adeu.

-Hola Roser!
No et podries imaginar qui està davant de tu.
Només arribar la notícia he ordit mil mentides per a poder escapar-me i arribar el més prompte possible fins ací.
Als meus fills, no els cabia en el cap que de sobte tinguera tant d'interés a anar a veure L'Alhambra, encara sort que el meu nét Albert m'ha tirat una mà. Albert sempre em tira una mà en quasi tot. Ell és el meu confident i jo el seu; és l'únic que està assabentat de lo nostre. De lo nostre; d'aquella passió o d'aquella aventura o potser, simplement d'aquella jove i gran il·lusió.
El viatge se m'ha fet interminable, els meus ulls anaven des del peu del meu nét estrenyent l'accelerador, fins a l'agulla del marcador de velocitat.
Recorde Roser, quan vau arribar:
 Un home viudo i les seues tres jóvens filles, havien arribat al poble. No coneixíeu a ningú i ningú sabia res de vosaltres.
Amb la vostra gràcia i el vostre accent andalús promte vos vau fer amigues dels veïns i de quasi tot el poble; ton pare, en canvi no va tindre la mateixa sort, ell sempre esquerp, sempre taciturn, amb la cara d'amargat i controlant les vostres anades i vingudes, els vostres amics i tot el que concernira amb vosaltres; pareixia una lloba engelosida amb els seus cries, jo crec que estava zelós de tot el que es relacionaba amb vosaltres, o potser podria ser que li ocorria perquè estava fent de pare i mare al mateix temps.
Les teues germanes, morenes les dos: pell morena, cabell moreno, ulls negres. Tu en canvi rossa, el cabell arrissat, les galtes redonetes i amb rosetes i els ulls tan blaus com un cel després d'una breu tempestat de primavera.
Quan volíeu anar al cine o al ball, sempre teníeu l'oposició del vostre pare, al final havia d'intercedir una amiga o sa mare perquè donara el permís i no diguem res de quan els xics vos rondaven.Es posava histèric. Ell volia ser el pare, la mare i també el nóvio de les seues filles.
Si vos sorprenia parlant en valencià - perquè vau aprendre molt prompte a parlar-ho - com ell no s'assabentava, furiós vos deia:
- ¡Hablad en cristiano, coño!
Ve a la meua memòria el dia que em donares la notícia: vos tornàveu al poble, a la vostra "Granà"
Ton pare, no volia nóvios per a les seues filles que digueren "bon dia" en compte de "a la pa de Dió" i molt menys que el xic que pretenia a la seua "Rosariyo" la cridara "Roser".
En la nostra despedida va haver-hi moltes promeses que a causa de la nostra joventut i poca experiència, no sabíem que serien difícils de complir:
- Ens escriurem!, aniré a veure't!, m'escaparé i tornaré!.
Al principi les cartes van ser prou regulars; les meues, sempre a la direcció de la teua veïna "Mariquiya", perquè ton pare no s'assabentara. Amb el temps van anar espaiant-se, les teues clar, al final ja no hi havia resposta a les meues.
Sempre vaig saber de tu, per "Mariquiya" clar!. De la teua boda amb un home important, de la teua maternitat, de la teua viudetat i ara al final, ahir vaig tindre la mala notícia.
A l'arribar ací, no conec a ningú i tampoc  ningú em coneix, solsment "Mariquiya " m'ha reconegut només veure'm, a pesar que no m'havia vist mai.
Els teus acompanyants es queden mirant un octogenari que al veure't se li han humitejat els ulls i a un xaval que agafant-ho del muscle pareix que vullga consolar-lo.
- Quasi no estas canviada Roser!, pareix que estigues en un lleuger i plàcid son, només unes lleugeres canes en el teu cabell ros i encara arrissat i les teues galtes tenen  el color ruboritzat,  un poc pàl·lides.
Després que tot acabe, haurem d'anar a visitar L'Alhambra i fer unes quantes fotos per a ensenyar-les a la nostra tornada a casa. No sé si se'm reflectirà en la cara la tristesa que porte en el cor.
L'últim instant s'acosta, la gent s'amuntona al teu voltant i jo des d'un racó de l'estada i amb llàgrimes als  ulls només puc dir-te en silenci.
-Adéu Roser! 
                                                            08/05/2011
 



No hay comentarios:

Publicar un comentario